Kiedy powtórzysz lekcję 14 możesz zacząć dalszą część kursu.
W dzisiejszej lekcji poznasz zasadę tworzenia liczby mnogiej oraz niektóre wyjątki. Nauczysz się wielu nowych słów, poznasz ich pisownię i sposób wymawiania.
Powtórz słówka i zwroty z lekcji 14:
Zawsze chodzę na spacer rano ?????????????
Czy ona chodzi do szkoły codziennie????????
Czy ty mieszkasz w Gdańsku?????????????????
My nie oglądamy telewizji w weekendy???????
On nie gra na komputerze codziennie ???????
Moja siostra co poniedziałek gra w tenisa??
Oni w piątki chodzą na dyskoteki???????????
1. LICZBA MNOGA RZECZOWNIKÓW: powtórz ten materiał 2 razy
Posłuchaj
APPLES jabłka
Posłuchaj
COMPUTERS komputery
Posłuchaj
BOOKS książki
Utwórz liczbę mnogą od rzeczowników:
Posłuchaj
2.PILLOW poduszka ?????
3.WALL ściana ????????
4.BICYCLE rower ???????
5.CARPET dywan ???????
Posłuchaj
SHEEP owce
Posłuchaj
FISH ryby
Posłuchaj
DEER sarny
Posłuchaj
DARTS IS AN INTERESTING GAME (Rzutki są interesującą grą)
Rzeczowniki oznaczające przedmioty złożone z dwóch takich samych części i które mogą łączyć się z wyrażeniem A PAIR OF – para – występują zawsze w liczbie mnogiej, np.:
Posłuchaj
HIS TROUSERS ARE TOO SHORT (Jego spodnie są za krótkie)
Wyjątek robimy gdy mówimy np.:
Posłuchaj
Niektóre rzeczowniki mają nieregularną liczbę mnogą, np.:
Posłuchaj
TOOTH – ząb, TEETH – zęby
GOOSE – gęś, GEESE – gęsi
MOUSE – mysz, MICE – myszy
Po rzeczownikach:
ADVICE – rada
INFORMATION – informacje
FURNITURE – meble
występuje zawsze czasownik w liczbie pojedynczej.
Wyjątek stanowią rzeczowniki poprzedzone jakąś liczbą lub zwrotem np.: PIECES, ITEM OF??, który wprowadza konkretną ilość.
Posłuchaj
Posłuchaj
Posłuchaj
THE POLICE i MONEY (policja i pieniądze) słowo policja występuje w języku angielskim z czasownikiem w liczbie mnogiej natomiast słowo pieniądze z czasownikiem w liczbie pojedynczej. np.:
Posłuchaj
MY MONEY IS AS GOOD AS YOURS – Moje pieniądze są tak dobre jak twoje
ZWROT ?.AS ?..AS tak ?jak
Jeśli wskazujemy, że dwie osoby/rzeczy nie różnią się od siebie możemy użyć konstrukcji
Na przykład:
Posłuchaj
I AM AS STRONG AS HE – Jestem tak silny jak on
ZWROT NOT SO?.AS nie tak ..jak
Jeśli chcemy rozróżnić cechy – potrzebna nam konstrukcja przeciwna
Przykłady:
Posłuchaj
IT WAS NOT SO GOOD AS YESTERDAY – Nie było tak dobrze jak wczoraj
Przetłumacz wyrazy w nawiasach na język angielki I następnie powtórz cale zdanie dwa razy:
1.These ??( owce) give the best wool. Te owce dają najlepszą wełnę.
2.I must have all the ??(zęby) removed. Muszę usunąć wszystkie zęby.
3.Where ?? (są) my glasses? Gdzie są moje okulary?
4.Darts ?( jest) very popular game in English pubs. Rzutki to popularna gra w angielskich pubach.
5.Mathematics ??( jest) my favourite school subject. Matematyka to mój ulubiony przedmiot szkolny.
6.Money ?( są) all I need. Pieniądze to wszystko co mi trzeba.
7.The news ???( są) false. Wiadomości są fałszywe.
8.He gives me 2 good ??(rady). On daje mi dwie dobre rady.
9.The Police ??( jest) powerful. Policja jest silna.
10.He lost 2 ????(zęby) in the fight. On stracił 2 zęby w bójce.
Posłuchaj