Lekcja 9 – Poziom A0 – Liczymy do 100

Lekcja 9 – Poziom A0 – Liczymy do 100

Powtarzamy nowe słowa i zwroty z lekcji 8, które dotyczą kolorów, pór dnia i określania godziny z dokładnością co do minuty. Uczymy się nadal kolejnych słów związanych z odczytywaniem godziny czy pory dnia.

Po dzisiejszej lekcji będziesz już potrafił policzyć do 100. Poznasz też zasadę tworzenia dziesiątek. Teraz już poradzisz sobie z każdą możliwą liczbą.

Powtórz słówka i zwroty z lekcji 8:

pomarańczowy

fioletowy

biały

niebieski

brązowy

szary

Jakiego to jest koloru?

Jest północ

Jest południe

Jest czwarta rano

Jest ósma wieczorem

Kot jest szary

Zapisz usłyszane godziny:

Posłuchaj

Posłuchaj

Posłuchaj

Posłuchaj

Posłuchaj

Posłuchaj

Posłuchaj i powtórz nowe słówka:

Posłuchaj

Posłuchaj

Posłuchaj

Posłuchaj

Posłuchaj zdań i powtórz 2 razy:

Posłuchaj

IT IS TEN PAST ONE P.M. – Jest dziesięć po pierwszej ( popołudniu)

Posłuchaj

IT?S TWENTY TO THREE A.M. – Jest za dwadzieścia trzecia w nocy (dwadzieścia do trzeciej dosłownie)

Posłuchaj

IT?S QUARTER TO FOUR P.M. – Jest za kwadrans czwarta (popołudniu)

Posłuchaj

IT?S HALF PAST ELEVEN A.M. – Jest wpół do dwunastej rano

Spróbuj sam powiedzieć po angielsku:

Jest za pięć dziewiąta rano???????????

Jest wpół do trzeciej popołudniu??????

Jest za kwadrans siódma wieczorem?????

Jest osiem po dziesiątej rano?????????

Posłuchaj i sprawdź czy dobrze powiedziałeś, Zapisz i powtórz 2 razy:

Posłuchaj

zapisz godziny i powiedz głośno 2 razy:

13.30 ?????

7.45???????

5.20???????

18.50??????

6.12???????

Posłuchaj

Inny sposób mówienia, który jest znacznie prostszy to system współczesny, ale do niego potrzebne są nam liczby od 1-59

Powtórz liczby od 1-20

Teraz zapoznaj się z nowymi liczbami: POSŁUCHAJ I POWTÓRZ KILKA RAZY

Posłuchaj

21 TWENTY – ONE

22 TWENTY ? TWO

23 TWENTY ?THREE

24 TWENTY ? FOUR

25 TWENTY ? FIVE

26 TWENTY ? SIX

27 TWENTY ? SEVEN

28 TWENTY ? EIGHT

29 TWENTY ? NINE

30 THIRTY

31 THIRTY ? ONE

32 THIRTY ? TWO

33 THIRTY- THREE

34 THIRTY ? FOUR

35 THIRTY ? FIVE

36 THIRTY- SIX

37 THIRTY ? SEVEN

38 THIRTY ?EIGHT

39 THIRTY ? NINE

40 FORTY

A teraz liczby od 41-60. Sam zauważysz jak łatwo się je tworzy, ponieważ do pełnej liczby

np. 30 dodajemy liczby od 1-9. Zapisz i posłuchaj:

Posłuchaj

41 FORTY ? ONE

42 ?????

43 ?????

44 ?????

45 FORTY ? FIVE

46 ?????

47 ?????

48 FORTY ? EIGHT

49 ?????

50 FIFTY

51 FIFTY ? ONE

52 FIFTY ? TWO

53 ?????

54 ?????

55 ?????

56 FIFTY ? SIX

57 FIFTY ? SEVEN

58 ????

59 ????

60 SIXTY

Teraz reszta do 100, spróbuj sam znając pełne dziesiątki:

Posłuchaj

70 SEVENTY

80 EIGHTY

90 NINETY

100 ONE HUNDRED

Spróbuj sam powiedzieć resztę liczb do 100.W następnej części zapoznamy się jak mówić która jest godzina najprostszą metodą. Do tego należy opanować liczby.

Powtórz. Napisz i powiedz:

24?????

18?????

35?????

90?????

20?????

50?????

10?????

40?????

70?????

16?????

27?????

59?????

41?????

38?????

67?????

88?????

77?????

99?????

100????

13?????

72?????

Posłuchaj