Język angielski online - bezpłatny kurs angielskiego
lekcja 15
Kiedy powtórzysz lekcję 14 możesz zacząć dalszą część kursu. W dzisiejszej lekcji poznasz zasadę tworzenia liczby mnogiej oraz niektóre wyjątki. Nauczysz się wielu nowych słów, poznasz ich pisownię i sposób wymawiania.Powtórz słówka i zwroty z lekcji 14:
Zawsze chodzę na spacer rano …………………………………
Czy ona chodzi do szkoły codziennie?…………………
Czy ty mieszkasz w Gdańsku?…………………………………………
My nie oglądamy telewizji w weekendy…………………
On nie gra na komputerze codziennie …………………
Moja siostra co poniedziałek gra w tenisa……
Oni w piątki chodzą na dyskoteki……………………………
1. LICZBA MNOGA RZECZOWNIKÓW: powtórz ten materiał 2 razy
Liczbę mnogą tworzymy dodając do rzeczownika końcówkę - s np.:
Utwórz liczbę mnogą od rzeczowników:
Nazwy niektórych zwierząt, ptaków i ryb mają taką samą formę zarówno w liczbie pojedynczej jak i w mnogiej, np.:
Przy rzeczownikach z końcówką – s oznaczających przedmioty nauczania lub gry bądź dyscypliny sportowe zawsze występuje czasownik w liczbie pojedynczej, np.:
Rzeczowniki oznaczające przedmioty złożone z dwóch takich samych części i które mogą łączyć się z wyrażeniem A PAIR OF - para - występują zawsze w liczbie mnogiej, np.:
Wyjątek robimy gdy mówimy np.:
Niektóre rzeczowniki mają nieregularną liczbę mnogą, np.:
Po rzeczownikach:
NEWS - wiadomości
ADVICE - rada
INFORMATION - informacje
FURNITURE - meble
występuje zawsze czasownik w liczbie pojedynczej.
Wyjątek stanowią rzeczowniki poprzedzone jakąś liczbą lub zwrotem np.: PIECES, ITEM OF……, który wprowadza konkretną ilość.
THE POLICE i MONEY (policja i pieniądze) słowo policja występuje w języku angielskim z czasownikiem w liczbie mnogiej natomiast słowo pieniądze z czasownikiem w liczbie pojedynczej. np.:
ZWROT ….AS …..AS tak …jak
Jeśli wskazujemy, że dwie osoby/rzeczy nie różnią się od siebie możemy użyć konstrukcji
Na przykład:
ZWROT NOT SO….AS nie tak ..jak
Jeśli chcemy rozróżnić cechy - potrzebna nam konstrukcja przeciwna
Przykłady:
Przetłumacz wyrazy w nawiasach na język angielki I następnie powtórz cale zdanie dwa razy:
1.These ……( owce) give the best wool. Te owce dają najlepszą wełnę.
2.I must have all the ……(zęby) removed. Muszę usunąć wszystkie zęby.
3.Where …… (są) my glasses? Gdzie są moje okulary?
4.Darts …( jest) very popular game in English pubs. Rzutki to popularna gra w angielskich pubach.
5.Mathematics ……( jest) my favourite school subject. Matematyka to mój ulubiony przedmiot szkolny.
6.Money …( są) all I need. Pieniądze to wszystko co mi trzeba.
7.The news ………( są) false. Wiadomości są fałszywe.
8.He gives me 2 good ……(rady). On daje mi dwie dobre rady.
9.The Police ……( jest) powerful. Policja jest silna.
10.He lost 2 …………(zęby) in the fight. On stracił 2 zęby w bójce.
15.07.2007. 23:37
Ta treść nie została jeszcze Skomentowana.